Ideje za posao - Kreativni poslovi

Talentirani ste kreativac? Što čekate? U svijetu uvijek ima mjesta za nove kreacije i ideje. Ako se želite upustiti u poduzetničke vode a osjećate i želite raditi kreativni posao donosimo vam par prijedloga kojima se možete baviti. Nismo se ograničili na tržište Hrvatske jer bolje je imati više potencijalnih kupaca iz cijelog svijeta, a nove nam tehnologije to dopuštaju – da živimo u Hrvatskoj a da su naši proizvodi ultra popularni negdje drugdje u svijetu, npr. u Japanu :)

  1. DIZAJNER ODJEĆE

Potražnja za novim modnim odjevnim predmetima, novim stilovima i nikad prije viđenim kreacijama nikada ne jenjava. Ako sami izrađujete svoju odjeću i strastveno uživate u tome, zašto ne bi izrađivali odjeću i za druge i pretvorili svoju strast u posao? Kako započeti ovu poslovnu ideju? Stupite u kontakt s trgovcima koji prodaju odjeću koja je slična stilu odjeće koju vi izrađujete ili pokrenite vlastiti website i otvorite vlastitu online trgovinu odjećom. Kada vam posao dobro krene, zaposlite druge krojačice koje će šivati vaše kreacije a vi se fokusirajte na kreiranje novih linija asortimana. Na www.firmoteka.hr možete provjeriti kako posluju naši poznati i manje poznati kreatori, možda vas interesira ELFS d.o.o? Možda tvrtka od Aleksandre Dojčinović? Netko treći? Odabir je na vama.

  1. FIVERR: GRAFIČKI DIZAJNER

Internet platforma Fiverr (https://www.fiverr.com/) popularna je internet platforma za ljude slobodnih zanimanja koja omogućava da vas kompanije i ljudi diljem svijeta angažiraju da radite na njihovim projektima. Okušajte se na Fiverru – servisu za slobodnjake. Registrirajte se i istaknite svoje iskustvo i vještine u grafičkom dizajnu tako da klijenti koji vas unajmljuju mogu vidjeti sve što im možete pružiti. Jednom kada vas unajme, morat ćete konstantno dovršavati projekte u zadanim rokovima i paziti da su vaše usluge na najvećem nivou, morate steći dobru reputaciju i pokazati se pouzdanim. Uvijek se usavršavajte u profesionalnom smislu, tako da uvijek možete ponuditi nešto više, nešto bolje. Kada steknete dobru reputaciju, moći ćete naplaćivati svoje usluge grafičkog dizajna po većoj cijeni nego u početku.

23.WEB DIZAJNER

Diljem svijeta raste potražnja za dizajniranjem i izradom web stranica. S obzirom na činjenicu koliko različitih internet stranica pojedinac pregleda prije odluke o kupovini, potrebno je da web stranica bude čim više prilagođena korisniku. Kontaktirajte tvrtke i objasnite im zašto njihove web stranice nisu dobre i pojasnite im što sve možete učiniti da poboljšate njihov web. S vremenom steknite zavidnu listu radova koju možete prezentirati potencijalnim klijentima. Svojim klijentima savjetujete ažuriranje stranice minimalno jednom godišnje, kako bi i dalje ostala svježa i prilagođena korisniku. Ako je klijent zadovoljan vašom izradom i dizajnom, osigurali ste si stalni posao sa stalnim klijentima.

24. ENVATO MARKET

ENVATO (https://envato.com/) je online mjesto gdje mnogi dizajneri ,developeri, fotografi, ilustratori i producenti prodaju svoje uratke. Svoje uratke možete ponuditi na Envato tržnici i klijenti iz čitavog svijeta vas mogu angažirati za izradu nekog projekta. Za početak, možete se jednostavno ulogirati i početi potragu za projektima koje možete uspješno upotpuniti svojim uradcima. Nakon takvih nekoliko uspješnih projekata, proširit će se dobar glas o vama i zarađivat ćete sve više i više sa svakim idućim projektom. Upornost je izuzetno bitna. Stalno aktivno radite i usavršavajte svoje vještine i broj projekata na kojima radite ako želite biti uspješni.

  1. VIDEO MONTAŽER

Video snimke s raznim sadržajima često se koriste kako bi kompanije došle do svojih sadašnjih i budućih kupaca. Video montažer pomaže svemu tome putem visoko kvalitetnih video poruka. Ovaj posao možete pokrenuti od kuće, ako imate odgovarajuću opremu koja uključuje odgovarajući softver i odgovarajuće računalo. Kontaktirajte tvrtke koje žele proširiti svoje poslovanje putem video poruka i oglasa. Održavajte dobru suradnju s klijentima tako da se pobrinete da su vaši video uradci uvijek na najvišem nivou i dobrog učinka. Jednom kada budete imali dovoljan broj klijenta, pokrenite partnerstvo s nekim tko će vam pomoći u video montaži većeg broja video snimaka.

  1. ETSY: DIGITALNO TISKANJE

Etsy (https://www.etsy.com/) je on-line trgovina s proizvodima ručne izrade i retro proizvodima. Možete dizajnirati svoja vlastita rješenja za tisak i ako se ljudima to dopadne, kupovat će vaš dizajn i sami si tiskati vaše idejno rješenje na željeni proizvod. Što više kreativnosti i što bolje poznavanje programa poput Adobe illustrator i moći ćete brzo dizajnirati nove kreacije i brže ih prodavati.

27. EATSY: PRINTANI MATERIJALI

Za razliku od digitalnog tiska, ovdje pišemo o kalendarima, planerima, pozivnicama i sl. koje se mogu isprintati. Umjetnost ovdje nije najbitnija, riječ je o proizvodima koji prvenstveno imaju neku organizacijsku svrhu. Kada osmislite svoj lijep dizajn za neki dobro osmišljeni proizvod, možete ga oglasiti online i zarađivati putem Eatsy-a. Što više proizvoda ponudite kako bi zaradili što više novaca. Ako želite pogurati vašu prodaju možete koristi Pinterest (https://www.pinterest.com/), poprilično je popularan kao izvor ideja/dizajna koji se može isprintati ili možda možete prodavati svoje proizvode u setovima a ne pojedinačno.

  1. TEČAJ GRAFIČKOG DIZAJNA

Ako ste stvarno dobri u grafičkom dizajnu i želite podijeliti svoje znanje i vještine, možete održavati tečajeve grafičkog dizajna. Povežite se sa školama i sveučilištima i oglašavajte svoje tečajeve. Uvijek budite spremni ponuditi nove programe kako bi vam se polaznici tečajeva vraćali. To znači da ćete možda morati usvojiti neka nova znanja ili jednostavno pametno podijelite znanje koje već imate u više programa, ne otkrivajte sve što znate u jednom tečaju.

  1. DIZAJNIRANJE I PRODAVANJE MAJICA NA TEESPRINGU

Teespring (https://teespring.com/) je platforma na kojoj možete dizajnirati majice i tako zarađivati. Na vama je da dizajnirate a Teespring vodi brigu o tiskanju i isporuci majica. Prvo morate saznati koliko narudžbi majica je potrebno da se pokriju troškovi printanja. Što više majica znači manje troškove printanja. Također, majice s vašim dizajnom možete oglašavati putem društvenih mreža kako bi čim više ljudi vidjelo majice s vašim dizajnom i kako biste čim više zaradili. Pripazite da ne trošite sav svoj novac na oglašavanje ako prodaja ne krene kako treba.

  1. DIZAJNER NAKITA

Ručna izrada nakita ne prestaje biti popularna. Ako znate izrađivati kvalitetan i jedinstven nakit, ljudi će kupovati od vas. Nakon što ste izradili nakit, pokušajte ga prodavati na štandovima, na raznim događanjima ili čak online putem Internet stranice. Kada počnete zarađivati nešto više novaca, možete se povezati s proizvođačima nakita i ponuditi im da izrađuju vaše najprodavanije artikle. Tako možete smanjiti vrijeme koje je potrebno uložiti u ručnu izradu nakita i ostvariti veću zaradu. Na www.firmoteka.hr možete pogledati kako posluju hrvatski dizajneri nakita, recimo možete provjeriti financijske podatke firme od jedne naše poznate dizajnerice nakita Ivane Bačure.

I sad se pitate od kuda početi?
1. Za početak pogledajte kako ide postojećima!? Npr. znate firmu koja se bavi takvim poslom pa treba vidjeti kako joj ide? Ukucajte na Firmoteka webu naziv firme za koju znate da se bavi poslovima koje biste i vi htjeli pa vidite kakav im je prihod, koliko djelatnika zapošljavaju, kolika je dobit… ukratko, na osnovu ove analize otkrit ćete koliko je potencijalna zarada ili koliko je tržište zasićeno/terena zauzeto… Evo i linka na Firmoteka tražilicu.

  1. Formirajte poslovni plan - koliko god vam se čini da je to naporno i niste sigurni u svoje baratanje financijama to obavezno napravite! Plan radite prvenstveno zbog sebe, a nekad i zbog drugih jer možete dobiti i poticaje :) Inače, ne morate se bojati poslovnih planova: jednostavno krenite zdravom logikom i pitajte se; koliko bi ljudi to zanimalo i koliko bi oni trošili u 1 godini i već ste dobili potencijalni prihod a potom računajte rashode; što mi treba od sredstava, treba li mi poslovni prostor?, koliko djelatnika?, marketing?, doprinosi… sve to izrazite u mjesečnim brojevima pa množite s 12 mjeseci, ako vam je lakše. A okvirne brojeve troška možete dobiti iz točke 1. gledajući rashode postojećih firmi :)
  2. Registrirajte firmu, obrt - napravite registraciju djelatnosti, npr. putem paušalnog obrta jer je brzo i povoljno. Naravno, ovo radite tek kad uvidite da vaša ideja „drži vodu“; procijenili ste trenutno stanje na tržištu, konkurenciju i vašu želju za radom.  Ako niste sigurni, nemojte niti kretati – bolje da koristite Firmoteku za daljnja istraživanja/“njuškanje po susjedstvu“ negoli da se vaša nova tvrtka pojavi na Firmoteci s velikim gubitkom (prihod nije pokrio ulaganje/troškove), a vi (p)ostanete razočarani. Sretno!

Zvuči komplicirano? NIJE, samo krenite – i najduži put kreće s prvim korakom :)