Ideje za posao - Hrana i piće

Volite dobru hranu i jednostavno uživate u kuhanju, obožavate pripremati delicije, a uz sve to posjedujete i pomalo poduzetničkog duha? Imate potrebna sredstva za pokretanje vlastitog businessa ili barem ideju kako doći do tih sredstava ali još uvijek ste neodlučni…Donosimo vam 10 ideja u kojima možete spojiti svoju ljubav prema hrani i kuhanju s vlastitim poduzetničkim pothvatima:

  1. OTVORITE FINU PEKARNICU

Uspješno i s užitkom izrađujete razne vrste tijesta i stalno dobivate hvale i pohvale? Izrada pekarskih i slastičarskih proizvoda za vas je šala a najbolje tijesto za pizzu vam je ono koje pripremate sami?… A zašto ne otvorite vlastitu pekarnicu u kojoj ćete izrađivati proizvode prema isprobanim obiteljskim receptima i naposljetku biti plaćeni za sve to? Ova ideja može biti uspješna uz nekoliko savjeta:

  - Pronađite dobru (prometnu) lokaciju za vašu pekarnicu

  - Ne ustručavajte se naplatiti kunu više za onaj proizvod za koji znate da je vaše gastronomsko remek-djelo, vi sigurno znate u čemu ste najbolji i pokušajte izgraditi čitav brend upravo na tome

  - Život bez interneta danas je nezamisliv. To se odnosi i na poslovanje. Ne morate imati svoju web stranicu ali morate iskoristi sveprisutne društvene mreže. Za početak možete jednostavno i besplatno kreirati svoju Facebook business stranicu i Google my business besplatnu aplikaciju na lokalnoj razini. 

Predlažemo da na www.firmoteka.hr prvo provjerite kako posluju druge pekare, recimo Pekara DINARA, BABIĆ PEKARA, Pekara ZEF SOKOL, Pekara DUBRAVICA ili bilo koja druga.

  1. CATERING (PRIPREMA, DOSTAVA I POSLUŽIVANJE HRANJE)

Obožavate biti domaćin raznih zabava, uživate u pripremanju hrane i pića za širi krug obitelji i prijatelja, dekoracija prilikom posluživanja vam je isto toliko važna kao i kvaliteta posluženih namirnica? Zašto ne probate prodavati vaše slasne delicije širem krugu ljudi? Ova ideja može biti uspješna uz nekoliko savjeta:

-  Za početak orijentirajte se na manje zabave, manja okupljanja

-  Nabavite odgovarajuće prijevozno sredstvo i osigurajte dovoljno osoblja za catering

-  Ponudite svojim klijentima i uslugu „after party“ čišćenja, cilj su vam zadovoljni klijenti koji će postati najbolji promotori vaše usluge

-  Oglašavajte svoje ponude/akcije na svim društvenim mrežama

Evo i linka na par subjekata koji se bave uslugom cateringa: Catering Kvatrić (EUROADRIA d.o.o.), Zvona catering, Catering ARKA, …

  1. OTVARANJE POKRETNOG UGOSTITELJSKOG OBJEKTA

Želite se okušati u ugostiteljstvu ali bez većih ulaganja? Za to postoji više vrsta pokretnih ugostiteljskih objekata:

-Kolica (služe za prodaju npr. kuhanog kukuruza, sladoleda, krafni …)

-Kiosci (za pripremanje i prodaju hrane kao što su sendviči, hot-dog, palačinke...)

-Pokretni restorani – kamioni

Kriterije za dobivanje dozvole za rad za pokretni ugostiteljski objekt je mnogo lakše ispoštivati nego one koji vrijede za klasičan ugostiteljski objekt. Budite kreativni. Iskoristite svaki centimetar svog objekta. Na meniju neka budu jela koja se jednostavno pripremaju i brzo prodaju po pristupačnim cijenama. Pronađite dobru lokaciju. Voditi pokretni ugostiteljski objekt daje vam mogućnost da uvijek budete na pravom mjestu.

  1. ČUDESAN SVIJET ZAČINA

Začinsko bilje i začini ne samo da poboljšavaju okus jela, nego mogu pridonijeti i boljem zdravlju. Na tržištu se pojavljuje sve veći broj gotovih mješavina koje se sastoje od kombinacija više vrsta začina. Zašto ne razviti vlastite kombinacije mješavina začina koji će pružati jedinstven neodoljiv okus? Uzgojite svoje začine, povežite se s postojećim proizvođača začina i krenite u avanturu izrade savršenih začinskih mješavina za jednostavnu pripremu poznatih jela. Danas se začini obilato koriste u obogaćivanju okusa hrane diljem svijeta, no u antičko i srednjovjekovno doba, bili su vrlo rijetka i vrijedna roba koja se upotrebljavala u medicini te izradi parfema, eteričnih ulja i aroma. Recimo na www.firmoteka.hr možete provjeriti kako posluje jedan od najpoznatijih hrvatskih proizvođača začina ŠAFRAM d.o.o.

  1. USLUGA KUHANJA

Ako ste dobri u pripremanju veće količine hrane, vješti ste u pripremi domaće tradicionalne kuhinje kao i suvremene, te još k tome znate točno koja jela moramo konzumirati isti dan a koja se mogu zamrzavati, mogli bi pokrenuti vlastiti servis za kuhanje. Svoje usluge kuhanja možete ponuditi prezaposlenima kada se zažele domaće hrane, starijim i nemoćnim osobama, svima onima koji ne pripremaju vlastitu hranu a željni su jesti jela koja većina ljudi u svojoj svijesti povezuje s hranom skuhanom u obiteljskom okruženju iz kojeg su potekli.

  1. KULINARSKE RADIONICE I TEČAJEVI

Volite kuhati ali isto tako volite i učiti druge kako pripremiti određena jela? Zašto ne organizirate tečajeve i pritom ostvarite neku zaradu? U početku tečajeve možete održavati navečer ili vikendima, neka to bude vaš dodatni posao. Svoje usluge možete ponuditi raznim školama, firmama kada organiziraju aktivnosti poput „team buildinga“, možete se obratiti bilo kome za koga mislite da možda želi naučiti kuhati. Kod ove ideje je bitno da i vi stalno pratite i isprobavate nove recepte. Također, tečajeve obavezno podijelite u posebne kategorije tipa.:

- tečaj kuhanja za početnike

- izrada slastica

- talijanska kuhinja

- veganska jela

i slično, čim više to bolje jer svaka nova kategorija biti će interesantna i vašim starim polaznicima tečajeva.

Slijedi Firmoteka link na jednu Udrugu koja organizira tečajeve kuhanja Udruga Gastronomadi. Na www.firmoteka.hr možete pronaći podatke i o neoprofitnim organizacijama tj. Udrugama. A evo predlažemo i da provjerite kako posluje npr. Moja Kuhaona d.o.o. koja također organizira tečajeve kuhanja.

  1. POSAO BARMENA

Miješate opake koktele? Lako se sprijateljujete sa strancima? Zašto ne biste bili plaćeni za točenje i miješanje pića, pripremu koktela na zabavama i raznim događanjima?Pokrenite servis „Unajmite Barmena“. Za pokretanje vam nije potreban nikakav znatan početni kapital. Ponudite svoje usluge svima koje se bave Cateringom, planerima raznoraznih događanja, hotelima,…Neprestano pratite nove trendove u pripremi pića, usavršite svoje tehnike i izvedbu. Vaša pojava mora biti čim više profesionalna i mora pokazivati iskustvo, jedino tako možete otvoriti vrata prema što većim okupljanjima.

  1. DOSTAVA HRANE

Pokrenite firmu za dostavu hrane iz raznih restorana (koji inače nemaju dostavu). Nedavno je u Zagrebu krenuo Wolt, u svijetu dosta popularni servis za dostavu hrane iz restorana. Dostava se naručuje preko aplikacije a cijelo vrijeme trajanja dostave možete na ekranu na karti putem ikonice pratiti gdje se vaš dostavljač točno nalazi u svakom trenu. Za dostavu koriste aute, bicikle, skutere..naglasak je na biciklima. O svemu više na sljedećem linku: https://www.telegram.hr/zivot/u-zagrebu-je-danas-krenula-nova-usluga-dostava-hrane-iz-raznih-restorana-odmah-smo-je-testirali-i-proslo-je-super/ Naravno, tu je i već dobro poznati Glovo (GLOVOAPP TECHNOLOGY d.o.o.) Na www.firmoteka.hr podaci o Glovo poslovanju će biti vidljivi u 2020. godini s obzirom da je subjekt osnovan tek u proljeće 2019. godine.

 

  1. TRGOVINA ORGANSKE HRANE

Sve više raste broj ljudi koji razmišljaju o zdravlju tako da preferiraju organsku hranu, pogotovo u urbanim sredinama. Možete otvoriti trgovinu organske hrane i pomoći svim tim ljudima da nađu zdravu hranu za kojom tragaju. Prvo ćete morati odlučiti koju organsku hranu želite imati na policama svoje trgovine. Zatim je potrebno pronaći distributere organske hrane. Vodite brigu o tome da ćete imati zalihu koju morate negdje skladištiti i prije otvaranja trgovine a to znači da je potrebno dosta početnog kapitala za ovaj poduzetnički pothvat. Također, kontinuirano oglašavanje bit će neophodno za privlačenje što većeg broja kupaca i kako bi što više ljudi bilo upoznato s postojanjem vaše trgovine. Na www.firmoteka.hr možete provjeriti kako posluje naš poznati lanac Bio&Bio trgovina (Biovega d.o.o.) ili bilo koju drugu firmu.

 

  1. MINI PIVOVARA

Sami izrađujete „Craft pivo“ i uživate u tome? Stalno isprobavate neke nove sastojke kako bi postigli čim bolji ukus? Zašto ne otvorite svoju vlastitu Mini Pivovaru u kojoj ćete prodavati svoje unikatno pivo? Za početak trebate proizvesti znatnu količinu pive i nabaviti svu potrebnu ambalažu. Onog trena kada vaša prodaja naraste i vaše pivo osvoji srca značajnijeg broja pivoljubaca, tada odlučite hoćete li otvoriti vlastito mjesto na kojemu će se prodavati i posluživati vaše pivo. Ako vam i to uspješno krene, uvijek možete otvoritinovu mini pivovaru ili možete pronaći nove distribucijske kanale kako bi što više ljudi probalo vaš proizvod. Isplati li se ulagati u Craft pivovare provjerite na www.firmoteka.hr, evo samo nekih: Zmajska pivovara d.o.o., Bujska pivovara d.o.o., PriMarius Craft Pivovara,…

 

I sad se pitate od kuda početi?
1. Za početak pogledajte kako ide postojećima!? Npr. znate firmu koja se bavi takvim poslom pa treba vidjeti kako joj ide? Ukucajte na Firmoteka webu naziv firme za koju znate da se bavi poslovima koje biste i vi htjeli pa vidite kakav im je prihod, koliko djelatnika zapošljavaju, kolika je dobit… ukratko, na osnovu ove analize otkrit ćete koliko je potencijalna zarada ili koliko je tržište zasićeno/terena zauzeto… Evo i linka na Firmoteka tražilicu.

  1. Formirajte poslovni plan - koliko god vam se čini da je to naporno i niste sigurni u svoje baratanje financijama to obavezno napravite! Plan radite prvenstveno zbog sebe, a nekad i zbog drugih jer možete dobiti i poticaje :) Inače, ne morate se bojati poslovnih planova: jednostavno krenite zdravom logikom i pitajte se; koliko bi ljudi to zanimalo i koliko bi oni trošili u 1 godini i već ste dobili potencijalni prihod a potom računajte rashode; što mi treba od sredstava, treba li mi poslovni prostor?, koliko djelatnika?, marketing?, doprinosi… sve to izrazite u mjesečnim brojevima pa množite s 12 mjeseci, ako vam je lakše. A okvirne brojeve troška možete dobiti iz točke 1. Gledajući rashode postojećih firmi :)
  2. Registrirajte firmu, obrt - napravite registraciju djelatnosti, npr. putem paušalnog obrta jer je brzo i povoljno. Naravno, ovo radite tek kad uvidite da vaša ideja „drži vodu“; procijenili ste trenutno stanje na tržištu, konkurenciju i vašu želju za radom.  Ako niste sigurni, nemojte niti kretati – bolje da koristite Firmoteku za daljnja istraživanja/“njuškanje po susjedstvu“ negoli da se vaša nova tvrtka pojavi na Firmoteci s velikim gubitkom (prihod nije pokrio ulaganje/troškove), a vi (p)ostanete razočarani. Sretno!

Zvuči komplicirano? NIJE, samo krenite – i najduži put kreće s prvim korakom :)