.png)
Imate talenta za pisanje? Posjedujete znanja i iskustva u prevođenju? Pisati možete bilo gdje, recimo moguće je živjeti u Zagrebu i prevoditi za kompaniju smještenu u SAD-u. Beskrajne su mogućnosti. Predlažemo 10 poslovnih ideja s kojima možete odmah započeti
- FIVERR: PISANJE I PREVOĐENJE
Fiverr (https://www.fiverr.com/) je popularna platforma za sve ljude slobodnih zanimanja koja omogućava povezivanje i rad na raznim projektima drugih pojedinaca i kompanija diljem svijeta. Moguće je ostvariti lijepu dodatnu zaradu pisanjem i prevođenjem na platformi Fiverr. Prvo se morate ulogirati i predstaviti na Fiverru, navedite sve što nudite, jezike s kojih umijete prevoditi, kakva su vaša iskustva u pisanju i sl. Klijenti diljem svijeta vas mogu kontaktirati i unajmiti za određen projekt uz naknadu ukoliko im je potrebno ono što vi nudite. Morate biti strpljivi i marljivi s projektima koji će se s vremenom naručivati od vas. Što duže to budete radili, veću naknadu od stalnih klijenata možete tražiti.
- COPYWRITER
Ako morate googlati što je to Copywriter onda ovo nije posao za vas 😊. Copywriter je osoba koja priprema sadržaj i piše tekstove za potrebe oglašavanja, za kataloge, za letke i brošure, objave za medije, TV i radio reklame. Morate imati talent za pisanje i biti kreativna osoba. Povežite se s marketinškim agencijama za oglašavanje i agencijama za odnose s javnošću. Oni vas mogu preporučiti klijentu ili oni sami mogu angažirati vaše usluge. Širite kontakte i krug za koji pišete, tako ćete si osigurat posao u nadolazećim projektima. Što više iskustva i osmišljavanja dobrih sadržaja omogućit će vam da vašu uslugu skuplje naplatite.
- PUTOPISAC
Ako volite putovanja i pisanje, svoje putopisne tekstove može ponuditi raznim izdavačkim redakcijama. Možete pisati vodiče, doživljaje s raznih mjesta iz prve ruke, praktične savjete za putovanja, putopise duge 500 i više stranica… Kada krenete na putovanje odmah počnite zapisivati sva svoja iskustva. Kada napišete neki tekst odmah ga pošaljite svakoj izdavačkoj redakciji za koju mislite da ima interesa za objavljivanje vašeg teksta. Čitajte što i kako drugi pišu, maksimalno iskoriste svako putovanje, budite dosljedni i odgovorni prema vašem izdavaču.
- POSAO LEKTORA
Savršeno poznajete hrvatski jezik? Točno znate kada ide „-ije“ a kada „-je“ ili kada ide „č“ a kada „ć“? Završili ste Primijenjeni tečaj hrvatskog jezika za lektore? Vaše usluge lektoriranja možete ponuditi raznim izdavačima, velikim i malim tvrtkama, organizacijama. Uvijek pazite na kvalitetu usluge i na rokove isporuke. Možete imati više klijenata odjednom ali bitno je da ostanete organizirani i da sve uspijete odraditi u dogovorenim rokovima
- SOCIAL MEDIA MANAGER
Današnji Internet i društvene mreže su snažna platforma za svaku vrstu poslovanja jer omogućavaju interakciju s krajnjim postojećim i budućim kupcima. Ako ste dobri u targetiranju, osmišljavanju Facebook, Google AdWords i inih kampanja i znate povećati angažiranost publike, onda je ovo idealan posao za vas. Kontaktirajte sve firme za koje smatrate da im možete osmisliti i optimizirati sadržaje na društvenim mrežama, povećati njihovu interakciju sa sadašnjim i budućim kupcima/korisnicima. Morate znati upravljati nekoliko društvenih mreža istovremeno, morate znati povećati broj korisnika i povećati njihovu angažiranost.
- PISANJE BLOGA
Blog čitateljima može pružiti sadržaj koji je dosta specifičan. Ako vaš blog privuče dovoljno velik broj čitatelja, možete sve to unovčiti i ostvariti zaradu o kojoj niste ni razmišljali dok ste pisali tekstove za blog. Jednom kada započnete s pisanjem sadržaja, budite dosljedni, objavljujte tekstove dovoljno učestalo i uvijek pazite na kvalitetu sadržaja. Morate pisati o nečemu što zanima vaše čitatelje, dijelite link na vaš blog putem društvenih mreža, cilj vam je da što više ljudi prati vaš blog. Tako možete privući oglašivače i zaradu, svi će htjeti biti dio vašeg bloga ako imate velik broj pratitelja.
Dakle dragi čitatelju ovog Firmotekinog bloga, slobodno podijeli ovaj tekst sa svojim prijateljima :)
- PISANJE POSLOVNOG PLANA
Poslovni plan je neophodan. U poslovanju jednostavno morate znati koji su vam ciljevi i morate paziti da putem ne skrenete od ostvarenja istih. Predlažemo suradnju s poduzetnicima koji imaju sjajne poslovne ideje ali isto tako trebaju pomoć u izradi strateškog poslovnog plana i načinu kako da organiziraju svoje poslovanje. Potrebne su vam izvrsne komunikacijske i organizacijske sposobnosti, isto tako morate biti vješti u upravljanju vremenom. Ostanite u dugoročnom kontaktu s poduzetnicima, kod nekih će s vremenom možda biti potrebe za revidiranjem poslovnog plana.
- PISANJE I SAMOSTALNO IZDAVANJE KNJIGA
Pisac ste i napisali ste dosta tekstova ali oni čuče negdje na dnu ladice? Zašto ne probate ostvariti zaradu na tekstovima koje ste napisali? Predlažemo slijedeće tri platforme za samostalno izdavanje elektroničkih knjiga:
- Amazon Kindle Direct Publishing -KDP (https://kdp.amazon.com/en_US/)
- Lulu (https://www.lulu.com/)
- Smashwords ( https://www.smashwords.com/)
Riječ je o iznimno jednostavnom i brzom objavljivanju i izdavanju knjiga, a na Internet stranici svake platforma nalazi se i kratak i jednostavan vodič za sve buduće pisce.
- PISANJE SEO SADRŽAJA
SEO je skraćenica za Search Engine Optimisation a riječ je o optimizacije web stranice za tražilice. Sadržaj neke web stranice je izuzetno bitan za SEO tako da mnoge firme unajmljuju nekoga da im piše sadržaj koji je presudan za pronalaženje stranice na internetu putem tražilice. Kontaktirajte firme i ponudite im uslugu pisanja SEO sadržaja kojima će se uspješno optimizirati i povećati promet na njihovoj web stranici. Svoje usluge možete oglašavati putem društvenih mreža. Jednom kada dosegnete zavidan broj klijenata, ponudite svim svojim klijentima pisanje SEO članka jednom tjedno ili mjesečno kako bi bili sigurni da će stranica i dalje biti atraktivna
- TEČAJEVI KREATIVNOG PISANJA
Mnogo ljudi želi naučiti kako napisati dobar tekst ili knjigu ili kako poboljšati spisateljske sposobnosti. Potrebno je prikupiti dosta iskustva na tom području, prije nego organizirate radionice pisanja. Svoje tečajeve možete oglašavati na raznim forumima ili knjižarama. Polaznici koji su završili vaš tečaj neće vam se više vratiti ako im stalno ne nudite nešto novo, morate im ponuditi neki motiv da opet upišu vaš tečaj. Predlažemo da tečajeve formirate u tri grupe: početni, srednji i napredni. Jedino tako možete imate polaznike koji će vam se vraćati. A na www.firmoteka.hr možete provjeriti kako posluje npr. CeKaPe- Centar za kreativno pisanje.
I sad se pitate od kuda početi?
1. Za početak pogledajte kako ide postojećima!? Npr. znate firmu koja se bavi takvim poslom pa treba vidjeti kako joj ide? Ukucajte na Firmoteka webu naziv firme za koju znate da se bavi poslovima koje biste i vi htjeli pa vidite kakav im je prihod, koliko djelatnika zapošljavaju, kolika je dobit… ukratko, na osnovu ove analize otkrit ćete koliko je potencijalna zarada ili koliko je tržište zasićeno/terena zauzeto… Evo i linka na Firmoteka tražilicu.
- Formirajte poslovni plan - koliko god vam se čini da je to naporno i niste sigurni u svoje baratanje financijama to obavezno napravite! Plan radite prvenstveno zbog sebe, a nekad i zbog drugih jer možete dobiti i poticaje :) Inače, ne morate se bojati poslovnih planova: jednostavno krenite zdravom logikom i pitajte se; koliko bi ljudi to zanimalo i koliko bi oni trošili u 1 godini i već ste dobili potencijalni prihod a potom računajte rashode; što mi treba od sredstava, treba li mi poslovni prostor?, koliko djelatnika?, marketing?, doprinosi… sve to izrazite u mjesečnim brojevima pa množite s 12 mjeseci, ako vam je lakše. A okvirne brojeve troška možete dobiti iz točke 1. gledajući rashode postojećih firmi :)
- Registrirajte firmu, obrt - napravite registraciju djelatnosti, npr. putem paušalnog obrta jer je brzo i povoljno. Naravno, ovo radite tek kad uvidite da vaša ideja „drži vodu“; procijenili ste trenutno stanje na tržištu, konkurenciju i vašu želju za radom. Ako niste sigurni, nemojte niti kretati – bolje da koristite Firmoteku za daljnja istraživanja/“njuškanje po susjedstvu“ negoli da se vaša nova tvrtka pojavi na Firmoteci s velikim gubitkom (prihod nije pokrio ulaganje/troškove), a vi (p)ostanete razočarani. Sretno!
Zvuči komplicirano? NIJE, samo krenite – i najduži put kreće s prvim korakom :)